background

RADY JAK CHRONIĆ KRĘGOSŁUP

 

PONIEWAŻ ZDROWY KRĘGOSŁUP JEST KLUCZEM DO TWOJEGO ZDROWIA

         Stanie – nie stój ze zgiętymi plecami kiedy musisz robić coś w pozycji stojącej. Trzymanie jednej stopy wysuniętej (można użyć małej podpórki) przed drugą, z kolanami lekko ugiętymi, zdejmie nacisk z krzyża. Zmieniaj stopy co kilka minut.

         Właściwa pozycja przy prowadzeniu samochodu – kiedy prowadzisz połóż całe plecy na oparciu.

         Właściwa pozycja siedząca – nie siedź w niepoprawnej pozycji na krześle bez oparcia.Nie garb się.

         Witamina D – próbuj spędzać od 10 do 20 minut na słońcu dziennie. Witamina D, która jest wymagana dla mocnych kości, jest produkowana w ciele poprzez przebywanie na słońcu.

         Nigdy nie trzymaj telefonu pomiędzy szyją i ramieniem.

         Pchanie jest łatwiejsze dla kręgosłupa niż ciągnięcie. Użyj ramion i nóg, aby rozpocząć pchnięcie. Do podniesienia czegoś ciężkiego poproś kogoś do pomocy, ugnij kolana i trzymaj ciężar blisko ciała.

         Sen – badania sugerują, iż niewystarczająca ilość snu jest powiązana z problemami z szyją i krzyżem. Pozycją idealną do spania jest pozycja na boku, w której obciążenie kręgosłupa jest najmniejsze.

         Nie przeładowuj swojego plecaka czy torebki – Dzieciom zaleca się noszenie w plecaku szkolnym mniej niż 10 % ciężaru swojego ciała i to samo można poradzić dorosłym. Zakupy noś w obu rękach, rozkładając ciężar równomiernie

         Jedz zdrowo – właściwe składniki odżywcze pozwalają ciału łatwiej się regenerować. Jedz produkty naturalne, nieprzetworzone i pij około ośmiu szklanek czystej wody każdego dnia. Nadwaga nie jest dobra dla Twoich pleców.

         Rzuć palenie – nikotyna ogranicza dopływ krwi do dysków, które ochraniają kręgi.

         Ćwicz regularnie – wzmacniaj mięśnie posturalne, bierz udział w różnych formach aktywności fizycznej, wykonuj ćwiczenia zgodnie z instrukcją.

         Redukuj napięcie mięśniowe – unikajstresu, znajdź swój sposób na relaks.

         Nie noś szpilek - wybieraj buty na 3-4-centymetrowym obcasie.

 

         Przebadaj się – często przyczyną bólu pleców są schorzenia innych narządów.

 

Prezentacja


2018  Comenius   globbers